Såg precis färdigt
Fight Club (som uppdelades på två sessioner) och well... Det är ju en film jag känt till länge och som det ofta pratas mycket om, och de flesta kommenterar jag hört kring den är att den är så fruktansvärt bra. Men ärligt talat blev min reaktion snarare "dafuq did I just see?

"
Dels kan det väl vara så att jag hade fått intrycket om att filmens plot skulle vara någon helt annat och att det påverkade upplevelsen mycket (vet verkligen inte varför, men av någon anledning hade jag fått för mig att Brad Pitts karaktär skulle vara någon form av troubled street kid bad boy-typ som upptas i Fight Club and there you have it typ). Boy, was I
totally wrong! Men sen... jag vet inte ens vart jag ska börja! Finns så många trådar att dra i... När the big plot turning point kom var det några saker som blev mycket tydligare när man nådde slutet och andra blev bara ännu trassligare och svårare att förstå sig på.
Så med alla dessa kort på handen, vet jag verkligen inte vad mitt omdöme om filmen blir. Tror jag behöver smälta allt lite. Valde dock att inte radera inspelningen från hårddisken, kanske får försöka titta på den igen och se om jag kan förstå mig på den lite bättre. Antar att det i så fall kommer bli lite som när man såg Sjätte sinnet för andra gången, men i det här fallet är det kanske just precis det som behövs.