Välkommen
Om Paws

Ett kreativt forum med många tävlingar & diverse annat smått och gott.

I SKATTKISTAN

Senast:
Textures
av Marsh
den 30 augusti.

Två fanfics finns
att läsa.

Challengeinfo
A K T U E L L T

NY OMGÅNG &
SENASTE CHALLENGERESULTATEN

h ä r .

NY omgång i

Avancerad
bildbehandling

Smiley from millan.net

Ögonfröjd
Här kommer vi att visa upp awesomeness av välförtjänta medlemmar.

Admins val:
Veckans ikon:
niffin
Admins val:
Veckans banner:
Stook

---
PERIODENS TÄVLINGSVINNARE:

Månadens kreation (tema):
niffin
1 & 2
Månadens set:
niffin
Månadens 10 avatarer:
Thina
Månadens foto
(tema)
i blädderbart galleri
Stook
Avancerad
bildbehandling 2:
Stook

Periodens galleri:
Stook

---
Periodens manip:
Thina
Colorization:
Marsh
Gammal goding:
Sandra

Smiley from millan.net

Pratlåda

Free chat widget @ ShoutMix

Admins & riktlinjer
Skicka oss ett PM om du har
frågor eller förslag.
ADMINS

niffin
Stook

Vid behov maila:
pawspause(at)gmail.com

Våra riktlinjer

PAWS
~Ett ställe att vila upp
fötter, tassar & själ~

Portalen

Quick Login
Quick Log-In

Länkar
Värt en titt
tycker vi!

Vill du vara med
skicka ett PM!

Länka oss:

Credits
Skin: mimmy of RCR & RPGU
Sidebar: Dana
Coding Help: RCR

Pages: (403) « First ... 401 402 [403]  ( Go to first unread post ) .reply   .new topic   .new poll   

Lilla chattråden
niffin
Posted: Dec 8 2009, 02:49 PM

Åwld Bätt
Group Icon

Group: Admin
Member No.: 1

jag är mest glad över att jag ska se Hållplats på säkert avstånd..

tongue.gif

Oj då, ska han vara med! confused61.gif (Varje år önskar man & hoppas att nu ska väl låtarna höja sig ett snäpp över det vanliga. Well, jag ger inte upp förrän jag hört. Synd bara att man helt hinner ledsna på tävlingen innan den ens börjat. dry.gif )

Om jag hinner idag ska de nya gardinerna upp. Värsta långbänkspaketet har alltså kommit! e_cheerful.gif
*stänger av datorn & tar fram dammsugaren*

--------------------
^^
martina
Posted: Dec 8 2009, 04:09 PM

Fantasstisk!
*

Group: Members
Member No.: 3

Haha ja idag varit i stan och köpt lite grejer så hon kan få blomma imorgon. Typ sidenband och kort och sånt. Får se hur förvirrad hon ser ut på scen när hon kommer ut med blomman för hon komme rju inte ha kunnat se mig innan, sitter så gömd. e_tongue.gif

Ja våran lilla d' Artagnan liksom. Han säljer ut sig själv och det är så tragiskt. e_cry.gif

Alltså idag var då ingen smart dag att gå till stadsteatern och hämta biljetter. Det tog 40 minuter för mig innan mitt nummer kom fram och jag hade 128 (de börjar på 100). Och när det gått typ 20 min så hade väntenumrera kommit upp i över 250! Det var ju så extremt idag för att allt blivit inställt på Stora Scen nu den här veckan.
Men jag hämtade i alla fall mina biljetter till Hållplats (imorgon), Rebekka Karijord (Måndag) och Musketörerna (Tisdag).. Men hon i biljettkassan (hon känner igen mig och vet att jag går mycket så det kan ha varit därför hon sa det) men hon sa i alla fall att vi nu får hoppas att Musketörerna blir av om en vecka men att jag skulle gå in och kolla på morgonen om den blivit inställd eller inte.. Det är ju uppmuntrande ellerhur?! dry.gif Jaja jag räknar med att det blir inställt, kommer ändå bli en bra vecka. Blir Rebekka på måndagen och sen A-S på onsdagen och Pia och Andreas på torsdagen så man ska väl inte klaga.. tongue.gif
Jag har idag också äntligen köpt min biljett till Florence + The Machine nästa år. Det är en konsert jag inte tänker missa. Har missat så många bra för att jag inte orkat köpa biljett i tid..

Förresten!!! 14.08-16.14! e_biggrin.gif
http://svtplay.se/v/1804181/rapport/7_12?c...,p103263,1,f,-1
Visst är dekoren fin fin fin!?! Och väggmålningen! e_tongue.gif
Jag är jäkligt stolt över glitter-ingången i mitten, trodde den skulle bli en mindre katastrof men den blev riktigt riktigt fin!! e_tongue.gif

--------------------

user posted image

user posted image user posted image user posted image

^^
niffin
Posted: Dec 9 2009, 01:16 AM

Åwld Bätt
Group Icon

Å, det är från Pungen! e_biggrin.gif Du har all anledning att vara stolt! happy.gif

Hm, det lät ju inte uppmuntrande alls att få höra i en biljettkassa. Ligger det mer bakom att de ställde in - förutom vattenskadan? confused06.gif

Wow, det var en späckad vecka! confused61.gif

Gardinerna fick ligga till senare i veckan, för jag fick äntligen fart på Photoshop en stund efter städningen. banana_1.gif Hoppas formen hänger kvar nu bara.

--------------------
^^
martina
Posted: Dec 9 2009, 07:08 AM

Fantasstisk!
*

ååh tack! haha ja det är det där vi jobbat med nu i flera månader, känns konstigt att det är klart nu.. wacko.gif

Alltså jag vet inte. Tror det bara är vattenskadan. Mycket blev skadat bla. elektroniken. Men eftersom Musketörerna var inställd förra veckan så känns det ju som att den lika gärna kommer vara inställd nästa vecka men jag tror ändå inte det. För igår fick jag nyheten att det kommer en extra föreställning 27/12.. Det är inte officiellt men det är sååå obvious om man går in och kollar spelplanen för den dagen.. Får fråga i biljettkassan ikväll om det är en ny på G.. sen om man går då eller inte är ju en annan sak. 3 gånger på 1 vecka är mycket.

Alltså nu känns det lite i magen att det är föreställningsdags ikväll. Ska bli fint att se den. Jag vet ju liksom vad det är som väntar så det känns tryggt. Måste bara släpa med mig allt till jobbet.. Vi får se vad som händer. Ska bli intressant att se A-S reaktion när hon kommer ut med en blomma i handen och inte ens vetat om att man varit där. Hon ser direkt när det är från oss för vi har med vissa saker. e_tongue.gif
Nu sitter jag i alla fall och lyssnar på lite florence +tm faithbos81.gif och känner hur fjärilarna växer i magen.. Mår inte så jättedåligt än men det kanske kommer..

Jag såg förresten nyss hur smal jag blivit! f035.gif Jag är ju inte supermodell-smal men mycket har försvunnit de senaste veckorna.. Nu snackar vi 15-20 kilo.. jag vet att det är för mycket på så kort tid men jag har inte gjort så mycket, det är de små sakerna som räknas liksom.. Men det är bara att fortsätta för än finns det mycket kvar att få bort.. e_laugh.gif

--------------------

user posted image

^^
niffin
Posted: Dec 9 2009, 01:46 PM

Åwld Bätt
Group Icon

Vi får se vad som händer. Ska bli intressant att se A-S reaktion när hon kommer ut med en blomma i handen och inte ens vetat om att man varit där. Hon ser direkt när det är från oss för vi har med vissa saker.  e_tongue.gif

e_wack.gif

Det är mycket det - 15-20! confused61.gif Allt måste ju sitta helt löst - om det inte ramlar av dig, förstås. e_tongue.gif Men vad bra när man kan gå ner utan att det blir "huvudsaken", utan mer en biprodukt av hur man annars lever. happy15.gif

Just sitter jag här med en förmodad tredagars huvudvärk. Den som är som en klo i tinningen, upp över ögat & nedåt nacken. shakefist_2.gif Inte ofta den kommer nuförtiden.
Få se om jag kan låna Far mins värmedyna när vi är där idag. Annars får Arvid duga. e_cheerful.gif

--------------------
^^
martina
Posted: Dec 10 2009, 07:46 AM

Fantasstisk!
*

Haha! saken är att jag inte kan fatta vart allt varit. Det är ju mycket som försvunnit! e_laugh.gif

Gårdagen var intressant. A-S har aldrig varit bättre, så himla bra hon var. Jag satt verkligen jättebra, kunde se allt ur ett nytt perspektiv och se saker jag inte sett innan. Såg t.ex. A-S ansikte första gången hon är på scen, fy fan va rädd jag blev, alltså hon såg så läskigt ut, kommer nog vara mörkrädd ett tag nu tror jag. haha. Och i applådtacket, hon var kanske inte sådär jättediskret när hon försökte leta efter den som gett henne blomman men jag tror inte hon såg mig. det var skönt. e_tongue.gif Nästa vecka bär det av igen till både Musketörerna om den nu blir av och Hållplats.. Och förresten detta är lite läskigt fast på ett roligt sätt! Förra gången när vi satt längst fram på Hållplats rullade det ner ett vinglas framför våra fötter. Jag såg nu att det var med allra största sannolikhet A-S glas!! Det är ju bara liiite roligt! e_laugh.gif

Förresten har jag nu Musketör biljett till 27/12. Det är en gammal extra-föreställning de satte in för den de ställde in i Oktober när ALLA var sjuka. Och jag fick min favoritrad för det fanns inte mycket platser kvar, 10-15 max.. Det blir rad 20, längst ut på höger. Rad 20 är längst längst bak på parketten och består av 3 stolar på varsin sida av mixerbåset så man sitter typ i mitten och en aningen högre än alla andra stolar så man ser väldigt bra. Men vi får se om jag går, sitter ju längst fram dagen innan. För nu om ingen mer blir inställt blir det 4 ggr på 1,5 vecka typ.. kanske liiiite mycket.. confused06.gif laugh.gif

Just det, igår på jobbet när jag höll på med blomman till A-S hände en sak. Jag gick ut i köket för att typ snitta om eller nått och där är Johan (min chef) och Jenny. Jenny visst redan vem blomman var till men Johan frågade vem som skulle få den och då sa jag A-S. Och då sa han "Jaha, vet hon att du kommer?" och jag ba "Nej.. men hon kommer veta när hon fått blomman" och då säger han "Vill du att jag ska ringa henne och säga att du kommer?" min reaktion blev såhär: f035.gif
Eller nästan i alla fall! Alltså det förvånar mig ju inte alls, inte nånstans att de är bekanta men ändå, det här känns lite mycket..! Johan känner typ alla i teatervärlden, han har varit lärare på scenskolan i Stockholm och har haft bla. Dan Ekborg som elev e_laugh.gif

Nej nu måste jag fortsätta med min frukost och sen dra till jobbet.. men jag är verkligen hur trött som helst idag.

*edit*
alltså den här dagen har varit lite som julafton. och allt tack vare "nya" facebook. wub.gif Jag har fortfarande svårt att koncentrera mig efter det jag hitta. Min hjärna blev liksom helt fast på hur fin den där människan är.. faithbos81.gif

--------------------

user posted image

^^
niffin
Posted: Dec 10 2009, 03:14 PM

Åwld Bätt
Group Icon

Haha, vad häftigt med din chef!! "Vill du att jag ska ringa henne och säga att du kommer?" Kan bara föreställa mig vilket "rov för stridiga känslor" du var där. e_biggrin.gif

Förra gången när vi satt längst fram på Hållplats rullade det ner ett vinglas framför våra fötter. Jag såg nu att det var med allra största sannolikhet A-S glas!!

Meant to be. wink.gif

Nya bilder?? love-cupid.gif

Äntligen biblioteket idag! Längtar! (Och - tvitvitvi - klon är nästan borta.)

--------------------
^^
martina
Posted: Dec 10 2009, 04:22 PM

Fantasstisk!
*

Jag kunde liksom inte få ur mig nått vettigt efter det. Jag stammade typ bara. haha e_laugh.gif
haha ja man kan väl hoppas! wink.gif haha
Nya bilder för oss! e_biggrin.gif Kan skicka i ett pm.. e_tongue.gif

Äntligen hemma.. vilken dag det varit. Kan bara säga att det är skönt att vara hemma igen, känner för att bosätta mig i soffan resten av veckan. haha

--------------------

user posted image

^^
Anna
Posted: Dec 10 2009, 07:09 PM

Pawverkare
*

Member No.: 102

Tjoo tjejer!

Jag som skulle komma in senare här i söndagskväll , efter att Chelsie hade kommit till mig. Men jag hade längtat så mycket efter henne, då ville jag bara passa på ta vara på den tiden.
Hon var så glad att se mig, lika glad som en duracellkanin tongue.gif
Vad vi har gjort, kört med långa promenader, kört med mental träning ngr ggr, det tycker hon är roligt, lekt & busat, gosat & puss kalas, hon brukar alltid vara kelig & gosig av sig. Men nu var hon extremt gosig & kelsjuk, för hon löper.

Vi har varit hemma hos mina föräldrar delvis, hon har fått köttbulle, korv, leverpastej & en kanelbulle. När jag hämtade Chelsie i söndags, precis innan jag skrev här, som ni läste.
Då smsade mamma & frågade mig i sista minuten, om vi ville komma upp & äta middag hos dom. Då gjorde vi det & det blev laxfile med ost "inbäddat" , gräddfilsås & olivgrönsallad. Så jäkla gott!! Gissa om hunden fick också? Så klart. Brorsan sa till mamma "Du ska inte ge henne så mycket i onödan "
Då svarade hon "Jag har lovat henne & gav henne ändå" Fniss!!

Det har varit rena pissväder ute, att det inte gått filma, däremot har jag kunnat filma henne samtidigt som jag ger hundgodis. Jag har lyckats lära mig hur man tar kort & filmar med min nya mobil.
((Det enda jag ska lära mig att hur man laddar över datorn, får jag göra nu till helgen. Ska också uppdatera min blogg, som frusit till is i 2 veckor eek.gif ))

Idag åkte hon hem, & jag blev ja ganska ledsen & började sakna henne direkt. Men är så glad att brorsan lät mig få ha henne i fem hela dagar.
Tiden har gått så otroligt fort! wacko.gif

niffin: är huvudvärken över nu ? Jag tror det är pga sömnbrist wink.gif
vad hände med den första header däruppe, det som såg lite "polkagrisigt" ut?
Tycker såklart den nya header är jättefin!

martina: Jösses, vad mycket som händer! rolig läsning. Och du, jag måste säga att jag såg direkt att du hade gått ner i vikt, bilderna som du skickade förra veckan. Jag har inte hunnit svara & skall göra det, skall även svara på andra mejl + pm. Hade faktiskt tänkt svara i helgen men hunden kom tongue.gif

stook: Men vilken röra! Hur har det gått nu idag, & hur gick det med handledarens perspektiv. Skönt att du har stort förtroende för honom & kan prata med honom.
Häftigt att se Mayer på konserten i verkligheten, blir det på våren eller ?

EDIT: Nu ska jag springa runt, läsa, skriva & kolla andras bloggar m.m..
Börjar bli sugen på att photoshoppa & får se vad min skalle poppar upp för ide´r.

--------------------
user posted image

Tack Stook för den jättevackra Goldie bannern & avatarn! Love it smile.gif
^^

.topic options   Pages: (403) « First ... 401 402 [403]  .reply   .new topic   .new poll   

Hosted for free by InvisionFree (Terms of Use: Updated 7/7/05) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.5143 seconds | Archive

.deja .vu skin © mimmy of RCR and RPG Underground.